Kalendář akcí
« | červen 2025 | » |
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
26 květen | 27 květen | 28 květen | 29 květen | 30 květen | 31 květen | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 červenec | 2 červenec | 3 červenec | 4 červenec | 5 červenec | 6 červenec |
4. - 5. prosince 2025 - DĚTENICE - INVESTIČNÍ VÝSTAVBA A HOSPODAŘENÍ S MAJETKEM OBCÍ, MĚST A KRAJŮ
Datum | Místo | Var. symbol | Přihláška |
---|---|---|---|
04.12.2025 - 05.12.2025 | Zámecký resort Dětenice | 205 | Přihláška na akci » |
Místo konání: ZAMECKÝ RESORT DĚTENICE (Středověká krčma), Dětenice 1, Královéhradecký kraj
MAPA: ZDE STRÁNKY MÍSTA KONÁNÍ: ZDE
Cílová skupina: starosta, místostarosta, radní, zastupitel, úředníci a vedoucí odborů právních, veřejných zakázek, investičních, majetkoprávních a ekonomických odborů, manažeři a zástupci organizací zřízených samosprávami, kteří řeší investice a hospodaření s majetkem
Úvodní slovo:
Dvoudenní konference v Dětenicích je určena všem voleným zástupcům územních samospráv, včetně krajů, dále pak odborníkům na uvedená témata a pracovníkům úřadů. Jedná se o jedinečné spojení velmi nabitého odborného programu a doprovodné, společenské části. Účastníci si velmi chválí možnosti výměny názorů a zkušeností se svými kolegy z celé republiky. Samozřejmostí je i oddychová část, díky které načerpáte novou inspiraci a zaručeně se zbavíte stresu. Kapacita konference je pro vyšší komfort účastníků omezena. Po celou konferenci je zajištěno celodenní stravování včetně večera.
Cílem konference je sdílet dobrou praxi a získání odpovědí na časté otázky např.:
- Jak zlepšit investice obce.
- Jak správně stanovit finanční možnosti samosprávy pro investice?
- Jak nastavit projekty a jejich financování? (Plán rozvoje obce včetně financování.)
- Dotace – co je třeba znát při využití investičních dotací?
- Úvěry – kdy je využít, jaké existují tipy úvěrů, jejich správné nastavení a ceny – jakým chybám se vyhnout?
- Jak efektivně nastavit vnitřní postupy a směrnice při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu?
- Způsobilost výdajů u zakázek velkého rozsahu?
- Jak má správně vypadat veřejná zakázka na stavební práce - dílo?
- Smluvní vztah obce s projektantem a stavební firmou - na co si dát pozor při uzavírání smluv o dílo?
- Jaké jsou odpovědnosti za vady na díle (zjevné a skryté vady)?
- Jak má vypadat dohled investora na dodavatele stavby? (Projektový management, technický, stavební a autorský dozor.)
- Jaká je právní, trestní a hmotná odpovědnost všech zúčastněných stran? (Např. volených zástupců, úředníků a dodavatele.)
- Bylo schváleno několik zásadních změn v zákonech upravujících nakládání s pozemky a stavbami ve vlastnictví obcí a měst, co je jejich obsahem?
- Na co si dát pozor při umístění cizích staveb na pozemcích obce?
- Jakým způsobem aktuální judikatura řeší problematiku pozemních komunikací?
- V jakých případech se uplatní zákonné předkupní právo ve prospěch nebo k tíži obce?
- Jaké jsou podmínky pro vyvlastnění nebo jiné omezení vlastnického práva pro veřejně prospěšnou stavbu?
1. DEN - PREZENCE OD 8:45 HODIN | |
9:00 - 12:00 | POZEMKY A STAVBY Z POHLEDU INVESTIČNÍCH ZÁMĚRŮ A PROJEKTŮ OBCÍ A MĚST |
![]() | JUDr. PhDr. PETR KOLÁŘ, Ph.D. Starosta Veselí nad Moravou, právník, vysokoškolský pedadog, působí jako odborný konzultant v Parlamentním institutu. Absolvent Právnické fakulty a Fakulty sociálních věd Univezity Karlovy. Specializující se na oblast ústavního a evropského práva a ústavní a zákonné úpravy výkonu územní samosprávy. |
Obsah přednášky: | 1. Povinnost účelného a hospodárného nakládání s obecním majetkem dle zákona o obcích. |
12:00 | OBĚD O DVOU CHODECH |
13:00 - 15:00 | VEŘEJNÉ ZAKÁZKY A SMLOUVA O DÍLO + PRAKTICKÉ OTÁZKY A ŘEŠENÍ DOHLEDU NAD STAVBOU |
![]() | MGR. PETR PRÁŠEK Advokát absolvent Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Praxi získal na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy, kde nejdříve působil na pozici právníka a metodika Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, následně vedl oddělení metodiky, evaluace a kontrol tohoto operačního programu. V rámci pracovní agendy tvořil návrhy metodik, smluv, interních předpisů, zadávacích dokumentací a mnoho dalšího.Této specializaci se nyní věnuje rovněž jako samostatný advokát |
Obsah přednášky: | 1. Určení předpokládané hodnoty veřejné zakázky. 2. Určení předmětu plnění veřejné zakázky. 3. Tržní konzultace pro stavební práce. 4. Druhy řízení - stavby. 5. Doklady v rámci nabídky, opravy a změny nabídky. 6. Způsobilost dodavatele, kvalifikace dodavatele, hodnocení, poddodavatelé. 7. Další požadavky na obsah nabídky a součinnost před podpisem smlouvy. 8. Skončení zadávacího řízení. 9. Komunikace mezi zadavatelem a dodavatelem. 10. Elektronizace veřejných zakázek, elektronické nástroje. 11. Smluvní podmínky veřejné zakázky na stavební práce. 12. Technický dozor. |
15:00 | UKONČENÍ ODBORNÉ ČÁSTI PROGRAMU |
OD 17:00 | "STŘEDOVĚKÁ HOSTINA" S PROGRAMEM |
Posezení ve Středověké krčmě s doprovodným, kulturním programem | |
2. DEN - PREZENCE OD 8:45 HODIN | |
9:00 - 12:30 | ROZPOČET NA ROK 2026 A FINANCOVÁNÍ INVESTIČNÍCH ZÁMĚRŮ A ROZVOJE SAMOSPRÁVY - NÁSTROJE ROZVOJE OBCÍ A MĚST |
![]() | ING. MIROSLAV MATEJ, Ph.D. ředitel odboru financování územních rozpočtů Ministerstva financí. Od roku 1999 pracuje na Ministerstvu financí v počátku v oboru pro Evropskou integraci, Národním fondu, posléze také jako náměstek ministra sekce Rozpočtové, auditní a provozní. |
![]() | ING. LUDĚK TESAŘ Ekonom specializující se od roku 1998 na veřejné finance s 8letou zkušeností z MF ČR a ÚV ČR. |
Obsah přednášky: | 1. Strategický (akční) plán (program) obcí a měst. 2. Problémy většiny strategických plánů územních samospráv. 3. Akční Plán rozvoje obce, Akční plán s finančním krytím – ukázka. 4. Střednědobý výhled rozpočtu, formality nebo užitečný nástroj? Jeho doporučený obsah, povinné informace ke zveřejnění na úřední desku. 5. Rozpočet obcí a měst, struktura, doporučení, rozpis. 6. Monitoring hospodaření obcí a krajů. 7. Finanční analýza a úvěry, poznání finančního zdraví a možností, definice stropu zadluženosti, příklady analýz z praxe. 8. Finanční možnosti obcí a měst, změny RUD, nárůsty daňových příjmů, zjištění finanční kondice obce, praktické příklady a ukázky. 9. Investiční možnosti obce, příjem vs. výnos, výdaj vs. náklad, příklady využití účetnictví pro efektivní plánování. 10. Účetnictví – plán činnosti organizace, finanční plán organizace, co zjistím z účetnictví, aktuální stav majetku a závazků. 11. Předpokládané přírůstky a úbytky zdrojů a další rizika. 12. Přehled hlavních rizik ve finančním plánování a hospodaření. |
12:30 | UKONČENÍ KONFERENCE OBĚDEM O DVOU CHODECH |
CENA ZA DVA DNY: 9.450,- KČ NA OSOBU (plnění je osvobozeno od DPH).
PŘIHLÁSIT SE: KLIKNĚTE ZDE...
Informace k ceně:
- V cené je zahrnuto: Odborné přednášky a celodenní stravování po oba dny (kávové přestávky a 2 x oběd o dvou chodech).
- V ceně není zahrnuto: ubytování, prosíme účastníky o vlastní zajištění viz. níže.
- Doprovodný program v Krčmě je financován našimi dlouhodobými partnery a z našeho kulturního fondu.
Ubytování:
- Přímo v areálu Zámku Dětenice je možné se ubytovat dle jejich aktuálně platného ceníku v klasické nebo "stylové" části.
- Prosíme o uvedení hesla "Regionservis" při Vaší rezervaci.
- Doporučujeme také využít další ubytovací kapacity v docházkové vzdálenosti: klikněte zde...
- Vzhledem ke kapacitním možnostem, prosíme o včasnou rezervaci ubytování!
UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK PRO OBCE A MĚSTA JE PO VYČERPÁNÍ MAXIMÁLNÍ KAPACITY 80 MÍST.
Výňatek ze všeobecných obchodních podmínek:
Registrační poplatek je zálohou za účast, pokud se registrovaný účastník nemůže dostavit, má právo na vyslání svého zástupce jinak poplatek propadá. Podrobně viz. článek č. 2.3.1 Všeobecných obchodních podmínek.
Regionservis si vyhrazuje právo na změnu místa nebo termínu akce v případě zásahu vyšší moci. K prezenci se, prosíme, dostavte včas, děkujeme. Bez řádné registrace předem Vám nemůžeme z kapacitních důvodů zaručit účast na akci, děkujeme Vám za pochopení. Úhradu registračního poplatku prosíme, provádějte předem převodem na náš účet (na základě zálohové faktury nebo daňového dokladu). Platby na místě hotově z časových důvodů nepřijímáme. Podrobné smluvní podmínky jsou k dispozici na našich internetových stránkách.
Všechna práva vyhrazena © 2004 - 2011 Regionservis spol. s r.o.
® Název Regionservis a logo Regionservis jsou registrované ochranné známky.
Pro společnost Regionservis s.r.o. portál spravuje NerWare